زمان مطالعه: ۹ دقیقه
آشنایی با

محصولات بلوک سبک لیپر​

ابعاد، مشخصات و مزایای بلوک لیپر

محصولات بلوک سبک لیپر​

- تولیدات بلوک سبک لیپر، دو نوع لیپر و سوپر لیپر را شامل میشوند:

– بلوک های لیپر، دارای دو جداره و بلوک های سوپر لیپر، دارای سه جداره هستند.

– بلوک لیپر از با کیفیت ترین و پرکاربردترین انواع بلوک سبک موجود در بازار است که یکی از مواد اولیه در تولید این بلوک سیمانی، پوکه صنعتی پرلیت ( هشتمین ماده عایق در دنیا ) می باشد. همه محصولات بلوک سبک لیپر، دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و همچنین دارای استاندارد ملی ۷۷۸۲ ایران می باشد.

– بلوک لیپر در حقیقت یک بلوک عایق بسیار عالی حرارت، صوت همچنین مقاوم در برابر آتش می باشد. از جمله ویژگی های خاص و منحصر به فرد بلوک سیمانی لیپر، این است که به دلیل استفاده از الیاف پلی پروپیلن در تولید این بلوک ها، به راحتی می توان آن را شیار زد و برش داد.علاوه بر آن، این الیاف باعث میشود تا بلوک های لیپر در برابر گیرش میخ، پیچ و رول پلاک نیز انعطاف پذیری بسیار مناسبی داشته باشد.

اگر علاقمند هستید تا در مورد بلوک سبک سیمانی لیپر اطلاعات بیشتری به دست بیاورید با ما در ادامه این متن همراه باشید.

– لازم به ذکر است که این شرکت آزمایش عایق حرارت را،در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، برروی دیوار چیده شده با بلوک سبک سیمانی لیپر با عرض ۱۵ سانتی متر دو جداره در شکل و قاب کاملی همراه با اندود و آستر در دو طرف دیوار انجام داده است.

– بلوک لیپر در طراحی قالب های خود دارای ماهیچه و خطوط کرو (انحنا دار) می باشد که باعث افزایش مقاومت جانبی بلوک سیمانی در مقابل ضربه میشود. 

– بلوک سیمانی لیپر دارای کام و زبانه ( مطابق با بند ۶-۱ صفحه ۴ استاندارد ملی ۷۷۸۲ ایران که توصیه به داشتن کام و زبانه در بلوک سیمانی میکند)، در محل اتصال میباشد که باعث افزایش سرعت دیوارچینی همچنین آسانی در شاقول چیدن بلوک ها توسط بنّا و یکپارچگی بیشتر دیوار میشود.

- مزایای بلوک سیمانی لیپر چیست؟

– بلوک سبک لیپر دارای استاندارد ملی ۷۷۸۲ ایران.
– بلوک سبک لیپر دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای یازدهمین سال متوالی به شماره ۱۸۵۸۶-۲۵-۰۲ .
– بلوک سبک لیپر دارای تاییدیه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی .
– بلوک سیمانی لیپر دارای گواهینامه ایزو ISO9001 :2015 در مدیریت کیفیت از شرکت QUALITY ASSESSMENT LIA (QAL) کشور انگلستان.
– بلوک سیمانی لیپر دارای گواهینامه استاندارد ASTM C129 موسسه ملی استاندارد آمریکا برای بلوک های سیمانی سبک.

– همانطور که قبلا اشاره کردیم دانه صنعتی که در تولید بلوک سیمانی لیپر به کار برده می شود، دانه صنعتی پرلیت می باشد. این دانه صنعتی به عنوان یکی از مقاوم ترین ( هشتمین ماده عایق در دنیا) و کاربردی ترین متریال در صنایع ساختمان سازی به حساب می آید. علاوه بر پرلیت دیگر مواد تشکیل دهنده بلوک لیپر: سیمان، دانه معدنی اسکوریا و پومیس، الیاف پلی پروپیلن، آب و دیگر افزودنی ها می باشد.

* کلیه آزمایشات انجام شده برروی بلوک سبک لیپر در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، برروی دیوار ساخته شده (و نه برروی پوکه و مواد اولیه، نمونه بتن و یا نمونه بلوک سیمانی که در واقعیت کاربردی ندارد) در دو طرف دیوار در یک قاب کامل انجام شده است.

بلوک سبک لیپر دارای عایق بی نظیری در برابر حرارت، صوت و مقاومت بالا در برابر آتش (مطابق با مبحث ۱۸ و ۱۹) به شرح زیر می باشد:

- بررسی خصوصیات بلوک سیمانی لیپر:

در کارخانه لیپر برای تولید بلوک سیمانی از دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی تمام اتوماتیک پیشرفته و مجهز به اتاق های بخار (کیورینگ)  و مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده می شود. همین امر موجب شده است که محصول نهایی با کیفیت و مطابق با تمام استاندارد های موجود تولید گردد. در این صفحه قصد داریم در مورد خصوصیات بلوک سبک سیمانی لیپر و انواع بلوک سبک لیپر صحبت کنیم.

- بلوک سبک لیپر چیست؟

به نوعی بلوک سیمانی گفته می شود که در ساخت آن از مواد اولیه مختلف مثل دانه های صنعتی پرلیت، دانه معدنی پومیس و اسکوریا، الیاف یا رشته های پلی پروپیلن، سیمان و آب استفاده می شود. هر چقدر که کیفیت مواد اولیه به کار برده شده در ساخت بلوک سیمانی بهتر باشد، عملکرد و کارایی بلوک سیمانی نیز افزایش پیدا می کند.

- بررسی برخی از مزایای بلوک های سیمانی لیپر:

– بلوک های سیمانی تولید شده در کارخانه لیپر بر اساس تعداد جداره ها یا شیار ها به دو نوع بلوک سبک سیمانی دو جداره ( بلوک لیپر) و سه جداره ( بلوک سوپر لیپر)  تقسیم می شوند. ابعاد و وزن بلوک سیمانی دو جداره در مقایسه با بلوک سیمانی سه جداره کمتر است.

– از بلوک سیمانی دوجداره معمولا برای ساخت دیوار های داخلی و جدا کننده استفاده می شود. در حالی که از بلوک سیمانی سه جداره معمولا برای ساخت دیوار های جانبی، جدا کننده بین واحد ها و دیوار های اطراف چاله آسانسور استفاده می شود.

– بلوک های سیمانی لیپر سه جداره نسبت به دو جداره، عایق صوتی و حرارتی مناسب تری هستند و از انتقال حرارت و صدا به میزان بیشتری جلوگیری می کنند.

– بلوک سیمانی لیپر در برابر تغییرات دما و حرارت بسیار مقاوم است و به صورت یک عایق حرارتی عمل می کند. در تولید این نوع بلوک سیمانی از دانه های سیلیکونی پرلیت استفاده می شود. ضریب هدایت یا انتقال حرارت در دانه های پرلیت بسیار کم است. همین امر موجب شده است که بلوک های سیمانی لیپر در مقابل تغییرات دما مقاوم باشند.

– بلوک سبک سیمانی لیپر در برابر تغییرات صدا به خوبی مقاومت می کند و به صورت یک عایق صوتی عمل می کند. به گونه ای که شدت صدا را هنگام هدایت یا انتقال حدود ۵۰ دسی بل کاهش می دهد. این نوع بلوک از انتقال انواع آلودگی های صوتی به داخل ساختمان ها جلوگیری می کند و محیط امن تر و ساکت تری را برای ساکنین ساختمان ها فراهم می کند.

– بلوک سبک سیمانی لیپر دارای وزن کمتری نسبت به بلوک های قدیمی می باشد. امروزه مواد اولیه و مصالح به کار برده شده در ساختمان ها به منظور کاهش آسیب پذیری ساختمان ها و ساکنین آن ها در برابر انواع حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله باید وزن کمی داشته باشند. هر چقدر که وزن بلوک های سیمانی که در ساخت ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر باشد، در هنگام بروز حوادث طبیعی مثل زلزله آسیب بیشتری می بینند و جان ساکنین ساختمان ها به خطر می افتد. وزن دانه های صنعتی پرلیت و اسکوریا و پومیس بسیار سبک است همین امر موجب شده است که وزن بلوک سیمانی لیپر نیز کاهش یابد.

– مواد اولیه به کار رفته در بلوک سبک سیمانی لیپر، مثل دانه های صنعتی پرلیت، پومیس، اسکوریا و الیاف پلی پروپیلن، در مقابل آتش مقاوم هستند و اشتعال پذیر نیستند. همین امر موجب شده است که بلوک سیمانی لیپر بتواند ۱۸۰ دقیقه یا ۳ ساعت در برابر دمای ۱۸۰۰ درجه سانتیگراد مقاومت کند.

– در تولید این نوع بلوک سیمانی از الیاف مصنوعی مثل پلی پروپیلن استفاده می شود. الیاف پلی پروپیلن، مقاومت بلوک ساختمانی را در برابر نیرو های وارد شده بر بلوک افزایش می دهد و از خرد شدن بلوک در برابر فشار های زیاد جلوگیری می کند. همین امر موجب شده است که خاصیت کشسانی و خمشی بلوک سیمانی افزایش پیدا کند. این الیاف از خرد شدن و ترک برداشتن بلوک های سیمانی در هنگام برش، شیار زدن و استفاده از انواع میخ یا پیچ جلوگیری می کند. امروزه استفاده از انواع بلوک سبک سیمانی لیپر در بین پیمانکاران برای ساخت قسمت های مختلف دیوار ها افزایش پیدا کرده است.

– در کارخانه لیپر برای تولید انواع بلوک سبک لیپر از دستگاه های کاملا اتوماتیک و پیشرفته استفاده می شود. همین امر موجب می شود که ضریب خطا در هنگام ساخت بلوک سیمانی در مراحل مختلف کاهش پیدا کند و از کیفیت، کارایی و مقاومت مناسبی برخوردار باشد.

– مشخصات فنی این نوع بلوک ساختمانی مطابق با استاندارد ۷۷۸۲ ملی ایران است. بلوک سیمانی لیپر موفق شده است که برای دهمین سال گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور ایران دریافت کند.

– در تولید این نوع بلوک سیمانی از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه ها و نرم افزارهای کنترل کیفیت استفاده می شود. بعد از اینکه بلوک سیمانی در بخش تولید کارخانه ساخته شد به بخش کنترل کیفیت منتقل می شود. در بخش کنترل کیفیت، نیرو های متخصص میزان مقاومت فشاری، جذب آب و جمع شدگی و … بلوک سیمانی را توسط دستگاه های پیشرفته کنترل می کنند. 

جهت دریافت قیمت بلوک سیمانی لیپر تماس بگیرید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}