بلوک سبک لیپر و کاهش هزینه های ساختمان

مزایای استفاده از بلوک سیمانی سبک:

بلوک سبک لیپر: عایق حرارتِ بسیار مناسب، عایق صوتِ فوق العاده، پرت بسیار کم و در حد صفرِ، حذف گچ و خاک در دیوارها، کاهش هزینه در هنگام شیار زدن برای تأسیسات در دیوار، وجود نری و مادگی حجیم، وزن کم...

- انواع بلوک سبک لیپر، عایق حرارتِ بسیار مناسب

یکی از دلایل آن، استفاده از پرلیت است، از این رو در صورت استفاده از بلوک لیپر، کاهش چشم گیری در هزینه های سیستم گرمایش و سرمایش خواهیم داشت و دیگر نیازی به عایق کاری جداگانه نیست. برای مثال در خانه ای که دیوارها با بلوک سبک لیپر کار شده باشد، اگر در سقف و کف هم عایق کاری مناسب انجام شود، اصطلاحاً، با یک لامپ هم می توان اتاق را گرم نگه داشت.

- بلوک سیمانی سبک لیپر، عایق صوتِ فوق العاده

به دلیل استفاده از مواد اولیه عایق در فرمولاسیون آنها، از این رو کاهش چشم گیری در انتقال صدا بین دو سمت دیوار ایجاد می شود که به همین دلیل نیازی به عایق کاری صوتی جداگانه در ساختمان نیست. برای مثال در اتاقی که دیوارهای آن با بلوک سبک لیپر چیده شده باشد و سقف و کف نیز عایق کاری مناسب انجام شده باشد، اصطلاحاً می توان گفت اگر در یک استودیوم پر از تماشاگر باشیم به دلیل افت صوتی بالای بلوک های لیپر در داخل اتاق، صدای زمزمه شنیده می شود.

- پرت بسیار کم و در حد صفرِ بلوک های سبک لیپر

بدلیل سیستم تولید به روز، استفاده از باسکول دیجیتال در توزین مصالح، تولید به صورت تمام اتوماتیک همراه با چهار ویبره ورتیکال و پرس ۳۰۰ تنی، استفاده از سالن های بخار (اتوکلاو) و همچنین استفاده از الیاف پلی پروپیلن (p.p)، که در نتیجه آن بلوک های لیپر دارای کمترین پرتی و گاهاً پرتی صفر می باشند.

- حذف گچ و خاک در دیوارهای کار شده با بلوک ساختمانی سبک لیپر

بدین منظور که در صورت استفاده از بلوک های لیپر در دیوار چینی، نیازی به لایه ملات گچ و خاک نمی باشد و صرفاً استفاده از لایه چند میلی متری گچ پرداختی کفایت می کند. حذف گچ و خاک به علت جذب آب مناسب و استاندارد و وجود خلل و فرج باعث گیرش مناسب و عدم ترک خوردگی گچ در داخل و سیمان کاری در نمای ساختمان می شود.

- کاهش هزینه در هنگام شیار زدن برای تأسیسات در دیوار کارشده با بلوک های لیپر

به دلیل وجود الیاف پلی پروپیلن در مواد اولیه خود که مانند کاه در دیوارهای کاهگلی قدیمی می باشند، بلوک سبک لیپر برش پذیری و شیار پذیری بسیار آسان و راحتی دارد که باعث جلوگیری از پرت بلوک و خرد شدن آن در هنگام شیار زدن برای تأسیسات، عبور لوله ها و سیم کشی برق می شود. همچنین وجود الیاف پلی پروپیلن در مواد اولیه بلوک سبک لیپر باعث گیرش مناسب میخ، پیچ و رول پلاک و همچنین نصب آسان کابینت و کمد و… می شود.

- وجود نری و مادگی حجیم در بلوک ساختمانی سبک لیپر

باعث افزایش سرعت اجرای دیوار، سهولت کار در شاقول چیدن دیوار، یکپارچگی بیشتر و مقاومت بیشتر در برابر زلزله و همچنین وجود نر و مادگی باعث جلوگیری از ایجاد پل حرارتی عمودی (که در بلوک های بدون نر و مادگی توسط ملات معمولی بین ۲ بلوک بوجود می آید) می شود. و نیز باعث کاهش استفاده از ملات در  دیوار چینی به دلیل چفت شدن آنها در هم می شود.

- وزن کم انواع بلوک سیمانی سبک لیپر

بلوک سیمانی سبک لیپر وزن کلی ساختمان را، کاهش میدهد و باعث پایین آمدن وزن بار مرده ساختمان میشود. در نتیجه کمک به ایمنی بیشتر ساختمان در برابر زلزله و همچنین کاهش هزینه های حمل و جا به جایی به طبقات می شود.

- جذب آب مناسب و جمع شدگی استاندارد و وجود خلل و فرج در بلوک های ساختمانی لیپر

بلوک سیمانی سبک لیپر باعث چسبندگی بسیار مناسبی جهت اجرای نما در ساختمانی با دیوارهای ساخته شده از بلوک ساختمانی لیپر می شود و همچنین بعد از گذشت زمان به دلیل جمع شدگی مناسب در دیوار های کار شده با لیپر ترک های مویی ناشی از خشک شدن نیز ایجاد نمیشود.

- بالا رفتن سرعت دیوارچینی به دلیل ابعاد بزرگتر و وزن سبک تر نسبت به سایر مصالح در بلوک سیمانی سبک لیپر

 بدین معنی که یک بنا با تیم خود در یک روز مقدار بیشتری از بلوک های سبک سیمانی و متراژ بیشتری را قادر به چیدن می باشد، همچنین داشتن بلوک نیمه و آجر لیپر ( که از همان مواد اولیه بلوک های سبک لیپر تولید می شود) باعث راحتی و اجرای بهتر و سریعتر در باد بندها، ستون ها و فاصله بین دیوار و تیرها می شود.

جهت دریافت قیمت بلوک سیمانی لیپر تماس بگیرید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}