زمان مطالعه: ۹ دقیقه

قیمت بلوک سیمانی لیپر

– در صورت درخواست خریدار محترم،بلوک سبک لیپر به صورت تسمه کشی شده، شیرینگ و برروی پالت ارسال خواهد شد.

– قیمت بلوک سیمانی  لیپر ، درب کارخانه می باشد و هزینه حمل و تخلیه بلوک سیمانی به عهده خریدار محترم میباشد. (ارسال به تمام نقاط کشور انجام می گردد.)

– بلوک سیمانی سبک لیپر دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و استاندارد ملی ۷۷۸۲ ایران.

– بلوک سیمانی لیپر با توجه به درخواست و تعداد سفارش خریدار محترم برروی تک یا جفت و یا تریلی به پروژه ارسال میگردد.

– ملات مورد استفاده برای چیدن بلوک سیمانی لیپر ماسه و سیمان معمولی می باشد.

– برای اطلاع از هزینه حمل بلوک سیمانی لیپر لطفا با دفتر مرکزی لیپر تماس بگیرید.

 جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره به محصولات بلوک سیمانی لیپر به صفحه انواع بلوک لیپر مراجعه فرمایید.

جهت دریافت قیمت بلوک سیمانی لیپر تماس بگیرید

– بلوک سیمانی یکی از مهم ترین و اصلی ترین مصالح ساختمانی می باشد که امروزه از آن در ساخت بسیاری از ساختمان ها استفاده می شود. ساختمان هایی که در ساخت آن ها از بلوک های سیمانی استفاده می شود، معمولا از استحکام بالاتری برخوردار هستند.

قیمت بلوک سیمانی و دیوار چینی در فرآیند ساخت ساختمان و هزینه ی تمام شده نسبت به فونداسیون و اسکلت و سایر قسمت ها مبلغ قابل چشمگیری نمی باشد. شرکت ها و کارخانجاتی که در زمینه ی تولید بلوک های سیمانی فعالیت می کنند، هر چقدر که این بلوک ها را با کیفیت بالاتری تولید کنند، بدیهی است که مشتریان بیشتری را جذب خواهند کرد.

در این قسمت از سایت سعی می کنیم تا در ارتباط با مواد تشکیل دهنده ی بلوک سیمانی، مزایا و معایب استفاده از این نوع بلوک و انواع بلوک سیمانی نیز صحبت هایی داشته باشیم.

- مواد تشکیل دهنده بلوک سیمانی سبک چه موادی هستند؟

همانطور که در ابتدا عرض کردیم، بلوک سیمانی یکی از مهم ترین و اصلی ترین مصالح ساختمانی می باشد که از آن در ساخت ساختمان ها استفاده می شود. در تولید این نوع بلوک ها، از یکسری مواد اولیه استفاده می شود که در زیر به این مواد اولیه اشاره می کنیم:

۱. سیمان

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواد تشکیل دهنده ی بلوک های سیمانی، سیمان مناسب و باکیفیت می باشد. سیمان به عنوان یک جزء اتصال دهنده، به عنوان یکی از مهم ترین مواد اولیه ی مورد استفاده در تولید بلوک سیمانی به حساب می آید و  می توان به کمک سیمان ، سایر اجزاء بلوک سیمانی را به هم متصل کرده و بلوک سیمانی را ساخت.

۲. آب

برای تولید ملات در ساختمان سازی، بایستی آب را با مقداری سیمان و سایر مواد تشکیل دهنده قاطی کرد تا ملات با کیفیت تولید شده و از این ملات در تولید بلوک های سیمانی استفاده کرد.

۳.سنگدانه های صنعتی و معدنی

یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین بخش های بلوک های سیمانی، سنگدانه های ریز صنعتی و معدنی هستند. انواع پوکه صنعتی و معدنی را به نوعی می توان جزء اصلی سازنده ی بلوک های سیمانی در نظر گرفت و به عنوان پایه ای برای دیگر بخش های بلوک سیمانی به حساب می آید. اتصال این مواد و سیمان و آب به هم دیگر، ترکیب قدرتمندی را تشکیل می دهد که از مقاومت بالایی برخوردار بوده و می توان از آن برای ساختن قسمت های مختلف خانه که روی آن ها بار وجود ندارد، مثل دیوار های جدا کننده استفاده کرد.

- مزایای استفاده از بلوک سیمانی:

استفاده از بلوک سیمانی دارای مزیت های متعددی می باشد. از جمله ی این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
۱.بادوام بودن

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از بلوک سیمانی که باعث شده است قیمت بلوک سیمانی روز به روز در حال افزایش باشد، این است که این بلوک ها از دوام بالایی برخوردارند. لذا می توان از آن ها با خیال راحت در ساخت ساختمان های خود استفاده کرد.

۲.عدم تحریق پذیری

یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های بلوک های سیمانی، عدم تحریق پذیری آن ها می باشد. این نوع بلوک های سیمانی به هیچ وجه اشتعال پذیر نبوده و در آتش سوزی ها مانع از گسترش آتش می شوند.

۳.افزایش سرعت کار

به دلیل ابعاد بزرگ این بلوک های سیمانی، سرعت کار در هنگام استفاده از این بلوک ها بسیار زیاد می باشد. بطوریکه در طی یک روز می توان یک یا چند دیوار خانه را ساخت و فرآیند ساخت ساختمان با سرعت بالایی به انجام خواهد رسید. این ویژگی باعث افزایش قیمت بلوک سیمانی به صورت روز افزون شده است.

۴.وزن سبک و سهولت در حمل و نقل

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های استفاده از بلوک ساختمانی، این است که وزن این بلوک ها بسیار سبک بوده و به راحتی می توان آن ها را از جایی به جای دیگر منتقل کرد. لذا فرآیند ساخت ساختمان به کمک این بلوک های ساختمانی بسیار سریع انجام می شود.

۵.عایق نسبی حرارت و صدا

یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های استفاده از بلوک سیمانی، این است که این بلوک ها عایق نسبی برای حرارت و صدا هستند و می توانند تا حد زیادی از عبور و مرور صدا و حرارت جلوگیری به عمل می آورند.

۶.سازگاری با محیط زیست

از جمله ی دیگر مزیت های استفاده از بلوک های سیمانی در ساخت ساختمان، سازگاری با محیط زیست می باشد. این نوع بلوک ها هیچ گونه آسیبی به محیط زیست و طبیعت نمی رسانند چون اجزاء سازنده ی آن از طبیعت هستند.

- قیمت بلوک سیمانی بر چه اساسی محاسبه می شود؟

اکثر بلوکهای دارای گواهینامه فنی و استاندارد ملی در یک رنج قیمتی هستند. در انواع بلوک لیپر، از مواد اولیه گران و مرغوب شامل: پوکه صنعتی پرلیت (هشتمین ماده عایق دنیا)، الیاف پلی پروپیلن الیاف (p.p)، دو نوع از با کیفیت ترین پوکه های معدنی (پوکه پومیس و اسکوریا)، استفاده میشود. همچنین تولید بلوک با دستگاه تمام اتوماتیک و پرس چند ده تنی باعث افزایش تراکم و درنتیجه افزایش مصرف مواد اولیه در هر بلوک می شود، علاوه بر موارد فوق، استفاده از کوره های بخار (کیورینگ) برای عمل آوری بلوک های سیمانی سبک، که باعث افزایش کیفیت و بهبود خواص فیزیکی بلوکهای سبک لیپر میشود. همچنین تعمیر و نگهداری سیستم های اتوماتیک و دستگاههای خط تولید به منظور داشتن دقت در تولید محصول باکیفیت، باعث بالا رفتن هزینه های تولید و قیمت تمام شده بلوک سبک لیپر میشود. علاوه بر این موارد هزینه های دیگری جهت نظارت بر محصولات تولیدی به طور مستمر و راه‌اندازی آزمایشگاههای کنترل کیفیت و تست و کنترل دایمی محصولات خط تولید به منظور تولید محصول استاندارد و با کیفیت مطابق با الزامات گواهینامه فنی مرکز تحقیقات و استاندارد ملی ایران انجام می‌گیرد که تمامی این موارد باعث تعیین قیمت تمام شده بلوک های باکیفیت می گردد.

- انواع ابعاد بلوک سیمانی:

بلوک های سیمانی که توسط شرکت ها و کارخانجات بلوک تولید می شوند، بر اساس اندازه و ابعاد به سه دسته ی بزرگ، متوسط و کوچک تقسیم بندی می شوند. طول و ارتفاع انواع مختلف بلوک ها با یکدیگر یکسان می باشد و تفاوت اندازه و ابعاد بلوک ها در اندازه ی عرض آن ها می باشد. به طوری که در مورد بلوک های بزرگ، اندازه ی عرض ۲۵ یا ۳۰ سانتی متر، در مورد بلوک های سیمانی متوسط، اندازه عرض ۲۰ یا ۱۵ سانتی متر، و در مورد بلوک های سیمانی کوچک، اندازه ی عرض ۱۰ یا ۷ سانتی متر می باشد. لازم به ذکر است که اندازه ی طول بر اساس استاندارد ها در همه ی این بلوک ها یکسان بوده و ۴۰ یا ۵۰ سانتی متر می باشد. در مورد ارتفاع آن ها نیز قضیه به همین شکل است و ارتفاع همه ی آن ها با هم یکسان بوده و در حدود ۲۰ سانتی متر می باشد.

- مواد تشکیل دهنده بلوک سیمانی لیپر:

    – سیمان

   – دانه صنعتی پرلیت

   – دانه معدنی اسکوریا و پومیس

   – الیاف پلی پروپیلن (p.p)

   – آب و افزودنی های دیگر

بلوک سیمانی لیپر تولید شده با دانه صنعتی پرلیت و پوکه اسکوریا و پومیس، نوع دیگری از بلوک های سبک سیمانی هستند که در دیوار های غیر سازه ای از قبیل دیوارهای محیطی، تیغه های جدا کننده واحدها، تیغه های داخلی و … استفاده می شوند. دانه صنعتی استفاده شده در بلوک سیمانی سبک لیپر پرلیت می باشد که هشتمین ماده عایق در دنیا است.

– بلوک های سبک لیپر در دو نوعِ لیپر و سوپر لیپر تولید می گردند، که نوع لیپر دو جداره در عرض های ۷، ۱۰، ۱۵، ۲۰ سانتی متر و نوع سوپر لیپر سه جداره در عرض های ۱۰ و ۱۴ سانتی متر می باشند.

– ارتفاع بلوک های سیمانی لیپر ۲۰ سانتی متر می باشد.

– کلیه محصولات بلوک سیمانی لیپر با تکنولوژی روز دنیا و با دستگاه های تمام اتوماتیک و عمل آوری در کوره های بخار (کیورینگ) برروی پالت فلزی تولید می شوند. همچنین در تولید بلوک سیمانی لیپر از الیاف پلی پروپیلن استفاده می گردد، که باعث افزایش ۱۸% درصدی مقاومت فشاری، ۳۴% درصدی مقاومت کششی برزیلی و ۱۵% درصدی مقاومت خمشی می شود و طراحی ماهیچه و خطوط کرو (انحنادار) در قالب بلوک های سیمانی سبک لیپر باعث افزایش مقاومت جانبی بلوک در مقابل ضربه میشود. تمامی محصولات بلوک سیمانی لیپر مقاومت بالایی در برابر آتش از خود نشان داده و عایق صوتی و عایق حرارتی بی رقیبی هستند.

* همچنین کلیه محصولات شرکت لیپر دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و استاندارد ملی ۷۷۸۲ ایران است.

- موارد استفاده از عرض های متفاوت بلوک سبک سیمانی لیپر در ساختمان:

– بلوک سیمانی عرض ۷ سانتی متر لیپر:

مناسب برای تیغه های داخلی و دیوار سرویس بهداشتی.

– بلوک سیمانی عرض ۱۰ سانتی متر لیپر:

معمولا برای تیغه های داخلی مورد استفاده قرار میگیرد.

– بلوک سیمانی عرض ۱۵ سانتی متر ل​یپر:

مناسب برای دیوار های بین واحد ها، دیوار جانبی، دیوار نما، دیوارهای چاله آسانسور و راه پله ها می باشد.

– بلوک سیمانی عرض ۲۰ سانتی متر لیپر:

مناسب برای دیوار های محیطی، دیوار های بین واحد ها،دهنه های دارای بادبند و دیوار نما.

– بلوک سیمانی عرض ۱۰ سانتی متر سه جداره لیپر:

مناسب برای تیغه های داخلی و دیوار های بین واحد های مجزا در هر طبقه و دیوار چاله آسانسور و راه پله های ساختمان.

– بلوک سیمانی عرض ۱۴ سانتی متر سه جداره لیپر:

این بلوک سیمانی معمولا برای دیوار های بین واحد ها و دیوار های جانبی و دیوار نما مورد استفاده قرار می گیرد.

– بلوک سیمانی عرض ۲۰ سانتی متر
سه جداره لیپر:

مناسب برای دیوار های محیطی، دیوار های بین واحد ها،دهنه های دارای بادبند و دیوار نما.

 آجر سیمانی لیپر:

مناسب برای یک رگه کردن نقشه های معماری، پر کردن درز بین دیوار و سقف که ضخامت آن کمتر از ارتفاع بلوک باشد، اجرا های مورب مانند دیوار های دارای بادبند.

- مزایای استفاده از بلوک سیمانی لیپر :

– بالا رفتن سرعت چیدن دیوار با بلوک سیمانی سبک لیپر
– کاهش هزینه های اضافی برای چیدن دیوار با بلوک سیمانی لیپر
– کاهش هزینه برای عایق بندی دیوار با بلوک سیمانی لیپر
– حذف ترک های ناشی از خشک شدن دیوار در دیوار کار شده با بلوک سیمانی لیپر
– کاهش لایه های گچ و خاک دیوار در دیوار کار شده با بلوک سیمانی لیپر
– مقاوم سازی دیوار کار شده با بلوک سیمانی لیپر در برابر آتش و . . . اشاره کرد.

 

– یکی از نکات قابل توجه این است که این شرکت به جای آزمایش برروی پوکه، مواد اولیه، نمونه بتن و یا نمونه بلوک (که در واقعیت کاربردی ندارد)، آزمایش عایق حرارت را برروی دیوار ساخته شده از بلوک های سبک لیپر با عرض ۱۵ سانتی متر دو جداره در یک قاب کامل همراه با اندود و آستر در دو طرف دیوار در سایت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام داده است و نتیجه آن ایجاد ۱۸ درجه اختلاف دما در دو طرف دیوار بوده است.

– از دیگر امتیازات بلوک ۱۵ دو جداره (LP15) لیپر می توان به عایق بودن در برابر صوت (۵۰ دسی بل)، عایق حرارت ( ایجاد اختلاف دمای ۱۸ درجه بین دو سمت دیوار) و مقاومت در برابر آتش ( به مدت ۱۸۰ دقیقه تا دمای ۱۲۰۰ درجه) اشاره کرد.

جهت دریافت قیمت بلوک سیمانی لیپر تماس بگیرید

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}